Oferta

Nasza wykształcona kierunkowo Kadra proponuje Waszym Pociechom bogatą ofertę zajęć:

GIMNASTYKA KOREKCYJNA „Trzymam się prosto”

W dzisiejszych czasach coraz częstszym problemem zdrowotnym jest występowanie u dzieci wad postawy. Lekceważenie tego problemu może przynieść negatywne skutki w dorosłym życiu. Zajęcia te mają na celu korekcję wad postawy przez dobór odpowiednich ćwiczeń rozciągających, wzmacniających oraz naukę utrzymania prawidłowej postawy ciała podczas ruchu i spoczynku.

ZABAWY Z PIŁKĄ

Zabawa z piłką to znakomita forma aktywności fizycznej. Nie tylko gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka, wzmacnia mięśnie oraz poprawia koordynację ruchową, ale też uczy je współpracy w grupie i samodyscypliny . Zabawa ta może być źródłem radości i satysfakcji, a z czasem przerodzić się w pasję, którą maluch będzie chciał w przyszłości rozwijać.

ZAJĘCIA MUZYCZNO-RUCHOWE

Zajęcia te pozwalają dzieciom czerpać radość z ćwiczeń i tańca. Taniec i rytmika rozwija dzieci na wielu płaszczyznach, sprawia, że dziecko lepiej śpi i lepiej radzi sobie z wyzwaniami fizycznymi i emocjonalnymi. Dodatkowo zajęcia z rytmiki pomagają dzieciom skupić uwagę, planować i nie rozpraszać się, tworzą pozytywne korelacje między sprawnością fizyczną i możliwościami poznawczymi.

BAJKOTERAPIA

polega na wykorzystywaniu bajek i baśni w celach terapeutycznych, edukacyjnych czy relaksacyjnych. Dzięki tej formie zajęć dziecko poznaje kulturę, obyczaje, historię, uczy się rozumieć świat, w którym żyje, a także rozwija wyobraźnię i pogłębia swoje zainteresowania. Bajkoterapia może być również stosowana w celach terapeutycznych, ponieważ wyzwala różnego rodzaju emocje, pozwala odreagować napięcia oraz zaspokajać podstawowe potrzeby. Pozwala spojrzeć na problem z innej strony.

Zajęcia Logopedyczne „GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA”

Zabawne sposoby na usprawnianie narządów mowy przede wszystkim języka, warg, policzków , żuchwy , podniebienia miękkiego oraz koordynacja tych ruchów z oddechem. Zajęcia te spełniają ważną rolę w procesie wspierania rozwoju mowy u dziecka.

NAUKA CZYTANIA METODĄ GLOBALNĄ

Podczas czytania globalnego dziecko rozpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. Czytanie globalne stosują Wasze maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter. Demonstrując dziecku plansze z wyrazami sprawiamy, że zapamiętuje ono ich wygląd, kojarzy z nazwą, a że potencjał intelektualny maluchów jest olbrzymi, szybko przyswaja sobie treść wielu plansz.

PLAN DNIA

GODZINA OPIS ZAJĘĆ
7.00 – 8.10 „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka, czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych, indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami, możliwość konsultacji rodziców z opiekunami
8.10 – 8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne i pielęgnacyjne
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 - 9.30 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne
9.30 – 11.00 „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego” Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci – zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą, zabawy plastyczne, zajęcia rytmiczne, zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia

„Ćwiczy Ola, ćwiczy Jaś, ach jak przyjemnie płynie czas” Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali), zabawy z piłką, gimnastyka korekcyjna, zabawy ruchowe

11.00 – 11.30 Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i pielęgnacyjne
11.30 – 12.15 Obiad I
12.15 – 12.30 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki– wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.
12.30 – 14.00 Czas na sen lub leżakowanie
14.00 - 14.30 Obiad II
14.30 – 15.00 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej
15.30 – 16.00 Podwieczorek
16.00 – 17.00 „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zabawy swobodne- – zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, rysowanki, zabawy konstrukcyjne)
16.00 - 17.00 Rozchodzenie się dzieci do domu – czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.

Pobierz Statut Żłobka

 

Statut

Kontakt