Oferta

Nasza wykształcona kierunkowo Kadra proponuje Waszym Pociechom bogatą ofertę zajęć:

GIMNASTYKA KOREKCYJNA „Trzymam się prosto”

W dzisiejszych czasach coraz częstszym problemem zdrowotnym jest występowanie u dzieci wad postawy. Lekceważenie tego problemu może przynieść negatywne skutki w dorosłym życiu. Zajęcia te mają na celu korekcję wad postawy przez dobór odpowiednich ćwiczeń rozciągających, wzmacniających oraz naukę utrzymania prawidłowej postawy ciała podczas ruchu i spoczynku.

ZAJĘCIA SENSORYCZNE

Zadaniem jest wspieranie rozwoju zmysłów dzieci. To zajęcia stymulujące wszystkie siedem zmysłów dziecka oraz wspierające proces integracji sensorycznej. Sensoryka stwarza okazję do wyciszenia od nadmiaru bodźców poprzez stymulację czucia głębokiego.

ZAJĘCIA MUZYCZNO-RUCHOWE

Zajęcia te pozwalają dzieciom czerpać radość z ćwiczeń i tańca. Taniec i rytmika rozwija dzieci na wielu płaszczyznach, sprawia, że dziecko lepiej śpi i lepiej radzi sobie z wyzwaniami fizycznymi i emocjonalnymi. Dodatkowo zajęcia z rytmiki pomagają dzieciom skupić uwagę, planować i nie rozpraszać się, tworzą pozytywne korelacje między sprawnością fizyczną i możliwościami poznawczymi.

DOGOTERAPIA

Terapia z udziałem psa. Polega ona na spotkaniach dziecka z doskonale wytresowanym psem o wysokiej łagodności. To zajęcia stworzone w celu zmotywowania dziecka do nauki i rozwoju poznawczego.

BAJKOTERAPIA

polega na wykorzystywaniu bajek i baśni w celach terapeutycznych, edukacyjnych czy relaksacyjnych. Dzięki tej formie zajęć dziecko poznaje kulturę, obyczaje, historię, uczy się rozumieć świat, w którym żyje, a także rozwija wyobraźnię i pogłębia swoje zainteresowania. Bajkoterapia może być również stosowana w celach terapeutycznych, ponieważ wyzwala różnego rodzaju emocje, pozwala odreagować napięcia oraz zaspokajać podstawowe potrzeby. Pozwala spojrzeć na problem z innej strony.

PLASTYKA

Dzieci, tworząc prace plastyczne, rozwijają wyobraźnię, pomysłowość, kreatywność. Dotykanie, manipulowanie, nadawanie formy, przyklejanie, sprawia dzieciom wiele radości. Wykonywane prace pozwolą na wyrażenie swoich emocji, uczuć i komunikowanie się z otoczeniem..

Zajęcia Logopedyczne „GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA”

Zabawne sposoby na usprawnianie narządów mowy przede wszystkim języka, warg, policzków , żuchwy , podniebienia miękkiego oraz koordynacja tych ruchów z oddechem. Zajęcia te spełniają ważną rolę w procesie wspierania rozwoju mowy u dziecka.

NAUKA CZYTANIA METODĄ GLOBALNĄ

Podczas czytania globalnego dziecko rozpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. Czytanie globalne stosują Wasze maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter. Demonstrując dziecku plansze z wyrazami sprawiamy, że zapamiętuje ono ich wygląd, kojarzy z nazwą, a że potencjał intelektualny maluchów jest olbrzymi, szybko przyswaja sobie treść wielu plansz.

PLAN DNIA

GODZINA OPIS ZAJĘĆ
7.00 – 8.10 „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka, czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych, indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami, możliwość konsultacji rodziców z opiekunami
8.10 – 8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne i pielęgnacyjne
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 - 9.30 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne
9.30 – 11.00 „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego” Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci – zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą, zabawy plastyczne, zajęcia rytmiczne, zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia

„Ćwiczy Ola, ćwiczy Jaś, ach jak przyjemnie płynie czas” Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali), zabawy z piłką, gimnastyka korekcyjna, zabawy ruchowe

11.00 – 11.30 Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i pielęgnacyjne
11.30 – 12.15 Obiad I
12.15 – 12.30 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki– wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.
12.30 – 14.00 Czas na sen lub leżakowanie
14.00 - 14.30 Obiad II
14.30 – 15.00 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej
15.30 – 16.00 Podwieczorek
16.00 – 17.00 „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zabawy swobodne- – zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, rysowanki, zabawy konstrukcyjne)
16.00 - 17.00 Rozchodzenie się dzieci do domu – czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.

Pobierz Statut Żłobka

 

Statut

Kontakt